PYTANIA OD WIDZÓW
-
Na czym polega obsługa pasażera PRM?
Obsługa pasażera PRM polega na asystowaniu mu we wszelkich procedurach od momentu zgłoszenia przez niego potrzeby pomocy, aż do momentu wejścia na pokład (w przypadku odlotu) lub od momentu opuszczenia pokładu do wskazanego przez pasażera miejsca na terenie lotniska (w przypadku przylotu). Konkretny sposób pomocy dostosowany jest indywidualnie do potrzeb pasażera PRM.
-
Jak przebiega obsługa pasażera o słabym słuchu?
W zależności od potrzeb pasażera – najczęściej asysta towarzysząca pasażerowi porozumiewa się z nim i ewentualnie pomaga w komunikacji z innymi służbami lotniskowymi odczytując mowę z ruchu ust lub za pomocą kartki i długopisu. Ponadto, punkty informacji lotniskowej Kraków Airport wyposażone są w pętle indukcyjne ułatwiające komunikację osobom niedosłyszącym.
-
Czyli jeśli chcemy zacząć pracę na lotnisku to najlepiej dostać się na praktyki i zaaklimatyzować się w tym środowisku?
Zdecydowanie praktyki zawodowe są dobrym pomysłem na rozpoczęcie pierwszego kontaktu zawodowego z lotniskiem.
-
Ile trzeba znać języków, żeby zostać pracownikiem lotniska?
Wymagany jest język angielski, znajomość każdego dodatkowego języka (szczególnie mało popularnego) jest atutem kandydata do pracy na lotnisku.
-
Gdzie przeciętny turysta, chcący przywieźć pamiątkę z wakacji, może sprawdzić, czy dana rzecz lub to, z czego jest wykonana nie jest ujęta w konwencji CITES?
Proponujemy odwiedzić stronę internetową https://speciesplus.net, która zawiera wyszukiwarkę konkretnych gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa UE oraz dokumentów CITES (m.in. wg gatunku, kraju i dokumentu).
-
Czy osoba z wadą wzroku może zostać pilotem wojskowym?
Wada wzroku nie jest przyczyną automatycznej dyskwalifikacji kandydata na pilota wojskowego. Jest to zależne od rodzaju wady wzroku oraz typu kategorii zdrowia, o której przyznanie ubiega się kandydat.