Trend hakowania kuchennych mebli Ikea zrzesza pomysłowych ludzi z całego świata. Koncepcja autorskich frontów do szafek szwedzkiej sieci zyskała uznanie w branży, co potwierdza statuetka Must Have na Łódź Design Festival i 6. miejsce w rankingu najbardziej kreatywnych w biznesie magazynu „Brief”.

FRØPT to młoda marka założona przez dwie kreatywne krakowianki, Magdę Milejską, twórczynię studia projektowego Odwzorowanie, i Kasię Kurowską-Loedl, specjalistkę w zakresie komunikacji. Współzałożycielki marki weszły do świata wnętrz „od kuchni”. Obie, choć początkowo niezwiązane z branżą urządzania i wyposażenia wnętrz, postanowiły wykorzystać pasję do prostych rozwiązań oraz umiejętności nabyte w agencjach reklamowych i samodzielnie stworzyć nową markę.

PAMIĄTKI Z PODRÓŻY

Pomysł na oryginalne, personalizowane fronty zrodził się w wyniku podpatrzonych przez założycielki rozwiązań stosowanych w Sztokholmie. Szwedzi, znani ze sztuki umiaru w dziedzinie projektowania wnętrz, uczą, że wyszukane wzornictwo nie musi iść w parze z wysoką ceną. Z lekcji skorzystały założycielki marki, nadając swojej działalności etyczny wymiar, o którym warto wspomnieć. Dzięki frontom marki FRØPT meble systemu Metod zyskują drugie życie. Jak mówią twórczynie marki: – Na to, co chcemy tworzyć, w dużym stopniu wpływają podróże i wiedza, którą podczas nich zdobywamy. Nawet podczas krótkiego wyjazdu staramy się jak najwnikliwiej zrozumieć charakter miejsca, jego historię i specyfikę. Inspirują nas architektura i sztuka. Dodatkowo czerpiemy z otaczającej nas codzienności, obserwujemy nowe zjawiska i trendy, które mają odbicie nie tylko w naszej branży – mówią twórczynie marki. Dla Magdy, która równolegle prowadzi Odwzorowanie – autorskie studio projektowania wnętrz, studnią pomysłów bywają klienci, którzy bardzo często przychodzą już ze swoimi oryginalnymi wizjami na wykończenie pomieszczeń. Cennym źródłem inspiracji jest także Instagram. Jak sama przyznaje, śledzi konta związane nie tylko z projektowaniem. Skupia się przede wszystkim na ludziach, podgląda, jak spędzają czas, do jakich miejsc chodzą, słowem – jak żyją.

FROPT OD KUCHNI

Paleta kolorów pierwszej kolekcji Terra została zainspirowana barwami ziemi. Składają się na nią cztery modele z matowym wykończeniem: PURE, MODERN, BRUSH oraz CLASSIC. Każdy z nich to nasycone kolory ziemi: Terracotta, Khaki, Sand oraz Greige. — Aktualnie oddajemy do dyspozycji klientów naszą drugą kolekcję, Norwegian Wood. Tym razem sięgnęłyśmy do japońskiej estetyki i zaakcentowałyśmy zmienność i niepowtarzalność natury. Pracując nad designem nowej kolekcji, stymulacji dostarczył nam właśnie świat sztuki — rzeźby i malarstwa.

FRONTEM DO KLIENTA

FRØPT i Odwzorowanie to dwie osobne firmy i marki. W Odwzorowaniu Magda zajmuje się projektowaniem kompleksowych wnętrz. Tutaj każdy może liczyć na jej pomysł, wyczucie estetyki, doświadczenie i nadzór w tworzeniu wymarzonej przestrzeni do życia. Naturalnie często klienci, którzy trafili do studia Magdy, korzystają z frøptów w zakresie zabudowy kuchennej. Do FRØPT natomiast kierują się wszyscy ci, którzy chcą kreatywnie podejść do projektu kuchni. — Przede wszystkim na każdym etapie staramy się wybierać rozwiązania najlepszej jakości. I zrównoważone. Nie chcemy obniżać ceny produktu kosztem słabszych materiałów czy produkcji „na skróty”. Zależy nam, aby do naszych klientów trafiały przedmioty, które przetrwają próbę czasu.   Od samego początku autorki chcą budować pozytywne doświadczenia klientów, którzy po zakończeniu transakcji oceniają produkt i usługę. Tylko wtedy mają przekonanie, że wykonały pracę należycie od początku do końca, a kolejny klient właśnie parzy kawę w swojej wymarzonej kuchni.