Wizz Air, wiodący niskokosztowy przewoźnik w Europie Środkowo-Wschodniej oraz najbardziej zielona linia lotnicza, oznajmił ponowne otwarcie wszystkich baz w Polsce już od 17 czerwca 2020 roku oraz loty na trasach z Polski do najbardziej popularnych krajów, takich jak: Bułgaria, Chorwacja, Islandia, Włochy, Norwegia czy Hiszpania. WIZZ ogłosił również uruchomienie trasy z Krakowa do Sztokholmu. Nowe połączenie działa od 16 lipca. Loty będą odbywać się 3 razy w tygodniu.
Wizz Air stale monitoruje sytuację spowodowaną pandemią COVID-19, a także rządowe wytyczne i ograniczenia dotyczące podróży. Załogi przechodzą testy, gdy wymaga tego protokół zdrowia danego kraju (tj. po przylocie z określonego miejsca docelowego lub po zidentyfikowaniu potencjalnie zainfekowanego pasażera na pokładzie). Ponadto załoga WIZZ jest przeszkolona w zakresie nowych standardów dotyczących obowiązujących środków higieny.
Nowe zasady dla pasażerów i załogi
Linia ogłosiła wdrożenie szeregu dodatkowych procedur, aby pomóc zachować dystans fizyczny podczas wchodzenia na pokład oraz utrzymać czystość w samolocie. Pasażerowie są proszeni o dokonywanie w miarę możliwości rezerwacji online, włącznie z odprawą online, korzystanie z punktów samodzielnego nadania bagażu, a także wybór płatności zbliżeniowych podczas zakupów na pokładzie. Noszenie masek na pokładzie jest obowiązkowe dla załogi oraz pasażerów. Członkowie załogi są zobowiązani do noszenia rękawiczek.
Samoloty Wizz Air są regularnie poddawane procesowi zamgławiania kabiny z wykorzystaniem preparatów dezynfekujących. Wszystkie samoloty linii przechodzą nocną dezynfekcję. Magazyny pokładowe zostały usunięte z kieszeni foteli. Ze względu na niską wilgotność powietrza oraz niskie ciśnienie, wysokie oparcia foteli, kierunek przepływu powietrza oraz filtry HEPA montowane w samolotach Wizz Air, istnieje bardzo ograniczone ryzyko przenoszenia COVID-19 i innych podobnych typów wirusów na pokładzie.
Wygodna procedura zwrotów
Proces zwrotu kosztów w Wizz Air został zautomatyzowany – linia zobowiązała się do zwrotu 100% pierwotnej wartości rezerwacji w czasie 30 dni pasażerom, którzy wybrali opcję otrzymania gotówki po odwołaniu lotów z powodu ograniczeń wprowadzonych w krajach w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19. Pasażerowie z rezerwacjami, których dotyczą zmiany w rozkładzie lotów, są informowani i automatycznie otrzymują propozycję innego lotu, pełnego zwrotu kosztów lub 120% pierwotnej wartości rezerwacji w postaci punktów na konto WIZZ. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem biur podróży, w tym internetowych, powinni skontaktować się z firmą, w której zakupili bilety.
#Yestoflying

