Prognozy krakowskiego lotniska zakładają obsłużenie w 2017 r. 5,2 miliona pasażerów. Nowym przewoźnikiem będą państwowe linie lotnicze Izraela El-Al. Po prawie siedmiu latach przerwy od lipca do Krakowa wraca bezpośrednie połączenie ze Stanami Zjednoczonymi.

W sumie w 2017 r. przewoźnicy uruchomią 26 nowych połączeń z 4 kontynentami: LOT – Chicago; El-Al – Tel Awiw; Eurowings – Dusseldorf; SAS – Sztokholm; Jet2.com – Birmingham; Ryanair – Chania, Porto, Lourdes, Pescara, Wenecja, Walencja, Lamezia; Ateny, Barcelona, Berlin, Glasgow, Gӧteborg, Lizbona, Malmo, Marrakesz, Marsylia, Neapol, Norymberga, Praga, Sewilla i Tel Awiw.
–  Jeśli zależy nam na tym, by Kraków i Małopolska przyciągały nowych inwestorów, a także ważne wydarzenia kulturalne, religijne, naukowe czy sportowe, to nie możemy sobie pozwolić na zastój, musimy cały czas rozwijać lotnisko – mówi Radosław Włoszek, Prezes Zarządu Kraków Airport.
W 2017 roku rozpocznie się przebudowa najstarszej (południowo-zachodniej) części płaszczyzny postojowej na krakowskim lotnisku (tzw. PPS). W br. Kraków Airport planuje również wybudować łącznik między hotelem a kładką, tak by goście Hilton Garden Inn mogli komfortowo przejść do terminalu bez konieczności wychodzenia na zewnątrz. Najważniejszym zadaniem inwestycyjnym stojącym przed krakowskim lotniskiem jest budowa nowej drogi startowej. To kluczowy element przyjętego w ubiegłym roku przez Zgromadzenie Wspólników planu inwestycyjnego do 2023 r. Przygotowania do realizacji tej inwestycji port rozpoczął od podjęcia dialogu z lokalną społecznością. W pierwszej połowie roku zaplanowano uruchomienie Centrum Edukacji Lotniczej – programu skierowanego dla dzieci i młodzieży. Zajęcia będę dopasowane do grup wiekowych i obejmować będą wycieczki, warsztaty oraz teatrzyki dla najmłodszych. Centrum Edukacji Lotniczej będzie w dawnym Terminalu T2, który zostanie wyposażony i zaadaptowany na ten cel w drodze konkursu ogłoszonego przez Kraków Airport.