Kraków Airport od wielu lat prowadzi szeroką działalność z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Lotnisko troszczy się o środowisko naturalne oraz lokalną społeczność, dba o satysfakcję  pasażerów, uczciwość praktyk rynkowych i operacyjnych, a także rozwój osobisty i zadowolenie swoich pracowników. We wszystkich obszarach działalności Kraków Airport stawia na budowanie stabilnych i długotrwałych relacji z interesariuszami, których podstawą jest dialog i równowaga pomiędzy ekonomią i potrzebami społecznymi.

Kraków Airport jest pierwszym regionalnym portem lotniczym w Polsce, który corocznie, od 2016 roku publikuje raporty zrównoważonego rozwoju.

Zrównoważone zarządzanie w trudnych czasach

Z chwilą, kiedy publikujemy „Raport zrównoważonego rozwoju Kraków Airport 2019”, próbujemy się odnaleźć w nowej rzeczywistości, którą z pewnością można określić jako największy kryzys światowy ostatnich dekad. Pandemia to nie tylko obawa o zdrowie i życie, ale też odczuwalna znaczna recesja gospodarcza, która z wielką siłą uderzyła w branżę lotniczą oraz turystyczną. Obecna sytuacja znacząco oddziałuje na codzienne funkcjonowanie Kraków Airport i wymaga poważnych przeobrażeń. Dziś odpowiedzialne, zrównoważone i kompleksowe podejście do zarządzania to przede wszystkim utrzymanie zatrudnienia, zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i użytkownikom krakowskiego lotniska, a t  akże zabezpieczenie finansowe. Od początku pandemii nieustannie monitorujemy sytuację, ściśle współpracujemy ze służbami państwowymi oraz stosujemy się do wszelkich zaleceń europejskich i światowych organizacji zajmujących się ochroną zdrowia i życia. Konsekwencje kryzysu gospodarczego ujawniają się codziennie – są szczególnie dostrzegalne w kontekście sukcesów, rekordów i niezwykle istotnych decyzji z 2019 roku. Są one dla całego zespołu krakowskiego lotniska największym wyzwaniem, z jakim przyszło nam się dotychczas zmierzyć.

Raportujemy 2019

Prezentowany czwarty już raport społeczny uwzględnia kwestie środowiskowe, społeczne oraz biznesowe. Jak co roku przedstawiamy Państwu podstawy zarządzania, dane statystyczne, osiągnięte wyniki oraz zrealizowane inicjatywy wpisujące się w założenia społecznej odpowiedzialności. Rok 2019 w Kraków Airport był wyjątkowy – ruszyły bowiem prace związane z realizacją przyjętego Planu Generalnego 2036, znacznie wzrosła liczba oferowanych połączeń lotniczych z naszego lotniska, a także pierwszy raz w historii Kraków Airport przywitaliśmy 8-milionowego pasażera. W 2019 roku byliśmy również gospodarzem Konferencji Regionalnych Portów Lotniczych ACI EUROPE, która jest spotkaniem kadry menadżerskiej najwyższego szczebla zarządzającej lotniskami regionalnymi w Europie.

Nagrody i plany na przyszłość

Nasze starania w 2019 roku zostały niejednokrotnie zauważone. Kraków Airport jako jedno z pierwszych lotnisk w Europie i pierwsze w Polsce otrzymało akredytację ACI Airport Customer Experience, przyznawaną tym portom lotniczym, które w swojej działalności stale dążą do podnoszenia standardów obsługi podróżujących. Zostaliśmy także kilkukrotnie nagrodzeni za nasze społeczne zaangażowanie.
Skupienie się na bezpieczeństwie, podnoszeniu standardu usług, budowie wiarygodnego dialogu z naszymi interesariuszami oraz trosce o środowisko naturalne przyczyniło się do zmiany Wizji i Misji Kraków Airport. W 2019 roku pracowaliśmy także nad założeniami nowej strategii zrównoważonego rozwoju Kraków Airport na lata 2020 – 2024.
2019 rok to także czas realizacji projektów grantowych i wspierania lokalnych inicjatyw, kierowanych do mieszkańców sąsiednich miejscowości. Prócz kolejnych odsłon grantów na nasze zlecenie niezależna instytucja badawcza przeprowadziła badania sondażowe wśród lokalnej społeczności, których celem było poznanie opinii mieszkańców na temat obecności i rozwoju krakowskiego lotniska, a także ich oczekiwań wobec Kraków Airport. Zachęcamy do zapoznania się z podsumowaniem Kraków Airport 2019 roku oraz dzielenia się z nami swoimi refleksjami, które także są dla nas inspiracją do podejmowania kolejnych odpowiedzialnych inicjatyw.