Kraków Airport od wielu lat prowadzi szeroką działalność z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Lotnisko troszczy się o środowisko naturalne oraz lokalną społeczność, dba o satysfakcję pasażerów, uczciwość praktyk rynkowych i operacyjnych, a także rozwój osobisty i zadowolenie swoich pracowników. We wszystkich obszarach działalności Kraków Airport stawia na budowanie stabilnych i długotrwałych relacji z interesariuszami, których podstawą jest dialog i równowaga pomiędzy ekonomią i potrzebami społecznymi.
Zrównoważone zarządzanie w trudnych czasach
Z chwilą, kiedy publikujemy „Raport zrównoważonego rozwoju Kraków Airport 2019”, próbujemy się odnaleźć w nowej rzeczywistości, którą z pewnością można określić jako największy kryzys światowy ostatnich dekad. Pandemia to nie tylko obawa o zdrowie i życie, ale też odczuwalna znaczna recesja gospodarcza, która z wielką siłą uderzyła w branżę lotniczą oraz turystyczną. Obecna sytuacja znacząco oddziałuje na codzienne funkcjonowanie Kraków Airport i wymaga poważnych przeobrażeń. Dziś odpowiedzialne, zrównoważone i kompleksowe podejście do zarządzania to przede wszystkim utrzymanie zatrudnienia, zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i użytkownikom krakowskiego lotniska, a t akże zabezpieczenie finansowe. Od początku pandemii nieustannie monitorujemy sytuację, ściśle współpracujemy ze służbami państwowymi oraz stosujemy się do wszelkich zaleceń europejskich i światowych organizacji zajmujących się ochroną zdrowia i życia. Konsekwencje kryzysu gospodarczego ujawniają się codziennie – są szczególnie dostrzegalne w kontekście sukcesów, rekordów i niezwykle istotnych decyzji z 2019 roku. Są one dla całego zespołu krakowskiego lotniska największym wyzwaniem, z jakim przyszło nam się dotychczas zmierzyć.
Raportujemy 2019
Prezentowany czwarty już raport społeczny uwzględnia kwestie środowiskowe, społeczne oraz biznesowe. Jak co roku przedstawiamy Państwu podstawy zarządzania, dane statystyczne, osiągnięte wyniki oraz zrealizowane inicjatywy wpisujące się w założenia społecznej odpowiedzialności. Rok 2019 w Kraków Airport był wyjątkowy – ruszyły bowiem prace związane z realizacją przyjętego Planu Generalnego 2036, znacznie wzrosła liczba oferowanych połączeń lotniczych z naszego lotniska, a także pierwszy raz w historii Kraków Airport przywitaliśmy 8-milionowego pasażera. W 2019 roku byliśmy również gospodarzem Konferencji Regionalnych Portów Lotniczych ACI EUROPE, która jest spotkaniem kadry menadżerskiej najwyższego szczebla zarządzającej lotniskami regionalnymi w Europie.
Nagrody i plany na przyszłość


