Pobyt na lotnisku może wiązać się ze stresem, pośpiechem i zdenerwowaniem, wynikającymi chociażby z nieznajomości procedur. Wprowadzając szereg udogodnień dla pasażerów, porty lotnicze dokładają starań, aby doświadczenia towarzyszące podróży były jak najbardziej pozytywne.
Nieocenionym źródłem wiedzy o potrzebach pasażerów są pytania i sugestie przekazywane za pośrednictwem pracowników obsługujących punkty informacyjne, oficjalnych kanałów w social mediach czy też formularzy kontaktowych. Zebrane dane pozwalają następnie na zaplanowanie i zapewnienie dostępu do cenionych usług, co przenosi się bezpośrednio na wzrost satysfakcji.
Wyjść naprzeciw
Kraków Airport ma na swoim koncie kilka realizacji, które spotkały się z bardzo przychylną reakcją podróżnych. Z największym zainteresowaniem spotykają się żółte telefony, z których pasażerowie mogą bezpłatnie skorzystać. Niemałą popularnością cieszą się również fontanny wody pitnej, zlokalizowane bezpośrednio za kontrolą bezpieczeństwa, jeszcze przed tzw. strefą komercyjną.
Udogodnieniem jest również samoobsługowa drukarka w punkcie informacji lotniskowej, która w prosty sposób, za symboliczną złotówkę, umożliwia wydruk dokumentów (np. karty pokładowej) w formacie A4.


Metody na stres
Pasażerowie Kraków Airport mogą wziąć udział w bezpłatnych, 10-minutowych sesjach ćwiczeniowych przy muzyce relaksacyjnej, z elementami tai chi, pilatesu i stretchingu, prowadzonych przez profesjonalnych trenerów personalnych Happy&Healthy.
To znakomity sposób na relaks przed wejściem do samolotu. Jest to istotne szczególnie przy dłuższych lotach, które wymuszają siedzącą pozycję przez kilka godzin. Zdarza się, że do pasażerów przyłączają się także załogi samolotów lub pracownicy lotniska.


Dogoterapia
Nie od dziś wiadomo, że kontakt ze zwierzęciem i głaskanie go wyzwalają endorfiny neutralizujące uczucie stresu. W strefie odlotowej krakowskiego lotniska można spotkać psa rasy border collie o imieniu Zen wraz z jego właścicielką Kasią – psim behawiorystą.
Ten sympatyczny duet wspólnie dba o to, by pasażerowie poczuli się zrelaksowani i spokojni przed odlotem, a w ich głowach pozostały pozytywne wspomnienia z wylotu z Kraków Airport.


Wybierz swoją strefę
Dla tych, którzy na lotnisko przyjeżdżają dużo wcześniej, przygotowano dwie wydzielone strefy: Strefę Rozrywki oraz Strefę Drzemki. W tej pierwszej znalazły się: stół do tenisa stołowego, dwa stoły do gry w piłkarzyki, gra w klasy, szachy rozmiaru XXL oraz twister. Wbrew pozorom korzystają z nich chętnie nie tylko najmłodsi pasażerowie.
Strefa Drzemki oblegana bywa w godzinach późnowieczornych lub wczesnoporannych. Zlokalizowana jest w zachodniej części terminalu, gdzie panuje dużo mniejszy ruch. Odseparowano ją także od reszty terminala roślinami, by zwiększyć możliwości regeneracji przed lotem.


Działania Kraków Airport zostały dostrzeżone nie tylko na arenie międzynarodowej, lecz także, przede wszystkim, przez pasażerów. Widoczne jest to zarówno w badaniach poziomu satysfakcji klientów ASQ (Airport Service Quality), w którym lotnisko konsekwentnie uczestniczy od 2007 r., jak i dzięki wdrożeniu stałego monitoringu newralgicznych obszarów dla pasażera (np. kontrola bezpieczeństwa, czas oczekiwana na bagaż po przylocie, czystość toalet). Konsole HappyOrNot® są łatwe i szybkie w obsłudze, dzięki czemu pozwalają na zebranie dużej ilości opinii.Dzięki współpracy z Smartlife Polska i wdrażaniu nowych rozwiązań w zakresie monitorowania zadowolenia pasażerów, które oferuje HappyOrNot®, lotnisko lepiej rozumie potrzeby pasażerów.
Kraków Airport znalazło się wśród pięciu europejskich portów lotniczych, które w 2019 r. zostały akredytowane w obszarze customer experience (ang. doświadczenia pasażera) przez Airport Council International. Akredytacja przyznawana jest lotniskom, które w swojej codziennej działalności stale dążą do podnoszenia standardów obsługi podróżujących, wsłuchują się w jego sugestie oraz na bieżąco reagują na jego potrzeby.


