Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu to dziś integralna część polityki spółki Wawel, producenta słodyczy z ponad stuletnią tradycją, od lat obecnego w rankingach i raportach poświęconych CSR. Nie tylko wpływa to pozytywnie na wizerunek firmy, ale przede wszystkim przynosi realne korzyści klientom i pracownikom, a także środowisku naturalnemu.

Działając w sposób zaangażowany społecznie i sprawnie łącząc tradycję z nowoczesnością, wyznaczamy własną drogę, którą konsekwentnie podążamy – tak firmową misję prezentują przedstawiciele Wawel SA, jednej z najstarszych fabryk produkujących słodycze w Polsce. I nie są to puste słowa, bowiem firma z podziwu godnym zaangażowaniem realizuje kampanie społeczne i promuje proekologiczne postawy w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu i swojej obecnej strategii wyrażonej w haśle „czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.

WYŁĄCZNIE DOBRE SKŁADNIKI

Wawel stawia przede wszystkim na dobry i smaczny produkt. To w tym celu zainicjował projekt „Dobre składniki”, który ma udowadniać, że słodycze mogą być produktami o przyjaznym, prostym składzie, nawet jeśli produkowane są na dużą skalę. To nie tylko działania w celu polepszenia jakości słodyczy poprzez stosowanie w produkcji wyłącznie naturalnych aromatów, koncentratów roślinnych zamiast barwników czy lecytyny z certyfikowanych nasion soi bez GMO, ale także kampania informacyjna z udziałem ekspertów w zakresie żywienia i jakości produktu. I tak w ofercie marki Wawel znajdziemy np. czekolady bez oleju palmowego, zbędnych aromatów i sztucznego emulgatora E476 (polirycynooleinianu poliglicerolu), często spotykanego dziś w innych produktach tego typu, oraz galaretki barwione ekstraktami roślinnymi. W celu legitymizacji programu „Dobre składniki” Wawel powołał Radę Ekspertów – niezależny organ zrzeszający naukowców reprezentujących renomowane polskie uczelnie. Członkowie grupy stanowią wsparcie w codziennej pracy nad stałym rozwojem receptur Wawelu, a także w szerzeniu rzetelnej i wiarygodnej wiedzy w zakresie jakości użytych surowców. Tzw. czysta etykieta produktu jest coraz ważniejsza dla współczesnego konsumenta.

KIEDY SERCE ROŚNIE

Idea dobroczynności stanowi integralną część polityki społecznej odpowiedzialności firmy Wawel. – Wierzymy, że w każdym z nas tkwi wewnętrzne dobro, które tylko czeka, aby je uwolnić – mówią członkowie działającej od 2008 roku Fundacji „Wawel z Rodziną”, która z ramienia firmy prowadzi działalność charytatywną. – Sercem dobroczynnych praktyk Wawelu jest program społeczno-lojalnościowy „Serce Rośnie” (pierwsza edycja prowadzona była pod nazwą „Z miłości do radości”), w ramach którego Wawel uczy Polaków wrażliwości na otoczenie i udowadnia, że mądrze pomagać można każdego dnia. W ramach programu konsumenci za pośrednictwem dedykowanej strony sercerosnie.com.pl rejestrowali kody z opakowań oznaczonych serduszkiem, odbierali sympatyczne nagrody i, co najważniejsze, mogli wesprzeć jedną z pięciu organizacji dobroczynnych biorących udział w programie. W ramach dwóch edycji programu, dzięki zaangażowaniu konsumentów, Wawel przeznaczył na cele charytatywne aż 2 600 000 zł. To nie koniec dobroczynnych praktyk marki. Już od 11 lat Fundacja „Wawel z Rodziną” wspiera domy dziecka w całej Polsce. W ramach prowadzonych akcji „Słodki Dzień Dziecka” oraz „Zostań pomocnikiem św. Mikołaja” Fundacja przekazała już w sumie ponad 128 ton słodyczy. W 2018 roku uruchomiony został program „Dobro od dziecka”, skierowany do świetlic środowiskowych. Jego celem jest uczenie dzieci, czym jest dobro, i motywowanie ich do szerzenia dobra w swoich społecznościach lokalnych.

RAZEM TANIEJ I EKOLOGICZNIE!

Zakład produkcyjny firmy Wawel umiejscowiono w Dobczycach, przeszło 30 kilometrów od Krakowa. Dla większości pracowników wiąże się to z codziennymi dojazdami. Wielu korzysta ze specjalnej linii autobusowej zorganizowanej przez pracodawcę, część natomiast dojeżdża autami osobowymi. Wychodząc naprzeciw trendom ekologii, spółka zainicjowała program carpoolingu, czyli możliwość wspólnych przejazdów do i z miejsca pracy. Pracownicy zgłaszają swoje trasy jako kierowcy lub rejestrują miejsca jako pasażerowie. Dzięki temu pracownicy mogą organizować wspólne dojazdy, zmniejszając tym samym koszty transportu i zanieczyszczenie powietrza. Dla najaktywniejszych uczestników programu Wawel serwuje comiesięczne nagrody. Od początku działania projektu pracownicy zorganizowali prawie 16 000 przejazdów i przejechali łącznie ponad 500 000 km!