W połowie września w Krakowie, liderzy branży lotniczej zebrali się na najważniejszej na świecie imprezie, poświęconej jakości obsługi pasażerów w portach lotniczych. Tegoroczna edycja ACI Customer Experience Global Summit odbywała się pod hasłem Re/humanizacja doświadczenia użytkowników portów lotniczych. Gospodarzem konferencji organizowanej przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych (Airports Council International World) był Kraków Airport.
Delegatów powitali dyrektor generalny ACI World Luis Felipe de Oliveira, gospodarz oraz prezes zarządu Kraków Airport Radosław Włoszek. Rozmawiano nie tylko o tym, jak przetrwać burzliwe czasy, ale też, w jaki sposób reagować na rodzącą się „nową normalność”, czyli poważne zakłócenia – spowodowane np. przez pandemię,
ale również wojny – w funkcjonowaniu globalnej sieci transportowej.
W ramach działań na rzecz bardziej integracyjnego, sprawiedliwszego i lepiej dostępnego systemu transportu lotniczego dla wszystkich, Airports Council International uruchomiła w pierwszym dniu konferencji jedyny w swoim rodzaju program akredytacji w zakresie poprawy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (Accessibility Enhancement Accreditation program). Program ten oferuje portom lotniczym ścieżkę ciągłego poprawiania dostępności dla pasażerów z niepełnosprawnościami.
Tego samego dnia, podczas uroczystej kolacji w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, której gospodarzem był Kraków Airport, odbyło się rozdanie nagród ASQ Awards
i ceremonia Customer Experience Accreditation. Podczas ceremonii krakowskie lotnisko otrzymało akredytację ACI Airport Customer Experience na poziomie 2. Wyróżnienie
to przyznawane jest portom lotniczym, które w swojej działalności stale dążą do podnoszenia standardów obsługipasażerów, ich komfortu i bezpieczeństwa w czasie podróży.
W ostatnim dniu konferencji nastąpiło uroczyste przekazanie organizacji kolejnej edycji konferencji ACI Customer Experience Global Summit południowokoreańskiemu
portowi lotniczemu Seul-Inczon, który został wyróżniony w tegorocznej edycji najwyższym stopniem akredytacji – nr 5.