26 listopada został zatwierdzony Plan Generalny Lotniska Kraków/Balice. Dokument wyznacza kierunki rozwoju portu lotniczego w ciągu najbliższych dwudziestu lat. Wartość planowanych inwestycji to około miliard złotych. To dalszy rozwój gospodarki Krakowa i Małopolski oraz około 10 tysięcy bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy w regionie. Zadania zaplanowane do 2036 roku, uwzględniają rozwój siatki połączeń i ruchu lotniczego w Polsce, który będzie również efektem powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego.
W 2036 r. Kraków Airport będzie obsługiwać głównie połączenia europejskie, realizowane przez przewoźników wykorzystujących przede wszystkim samoloty kodu C czyli statki powietrzne najczęściej latające do/z Krakowa. Głównym zadaniem inwestycyjnym realizowanym w ramach Planu generalnego jest budowa nowej drogi startowej, która jest kluczowym elementem infrastruktury portu lotniczego. Rozbudowany zostanie terminal pasażerski. We wrześniu podpisano umowę z wykonawcą projektu. Na płycie postojowej (czyli miejscu, na których na lotnisku parkują samoloty) będzie ok. 35 stanowisk dla samolotów kodu C (obecnie są 22 takie stanowiska). Już w 2017 r. rozpoczął się remont najstarszej (południowo-zachodniej) części płaszczyzny postojowej samolotów, rozbudowywana jest również płaszczyzna w części północnej. Zadania realizowane są etapowo, tak by ograniczyć wpływ prowadzonego remontu na bieżącą obsługę statków powietrznych. Zgodnie z Planem Generalnym zostanie zmieniona lokalizacja terminalu Cargo, będzie on zbudowany bezpośrednio przy obecnej DW 774.
Lotnisko regionalne, jakim jest Kraków Airport, to ważny element infrastruktury transportowej kraju. O możliwości obsługi pasażerów decyduje kompatybilna infrastruktura lotniskowa (m.in. terminal, urządzenia nawigacyjne, droga startowa, drogi kołowania, płaszczyzny postojowe); oraz wokół lotniska (m.in. parkingi, kolej, drogi dojazdowe). Wiele z tych inwestycji wymaga współpracy i dialogu, a decyzje o ich realizacji leżą w kompetencjach różnych podmiotów i instytucji dlatego też rozwój krakowskiego lotniska uwzględniają strategie: Krakowa, Powiatu Krakowskiego, Województwa Małopolskiego, sąsiadujących z lotniskiem gmin.