Planując pobyt w stolicy, nie musimy się obawiać o brak atrakcji. Co więcej, oferta handlowa jest tak szeroka, że przyjdzie nam stanąć przed niełatwym wyborem. Na szczęście, do Warszawy można wielokrotnie powracać i za każdym razem odkryć coś nowego.

Coraz większym powodzeniem cieszą się concept store’y, czyli sklepy koncepcyjne oferujące wyszukane towary, często w limitowanych ilościach. Nie brakuje również hal targowych, które po latach odzyskały dawną świetność i co weekend przyciągają tłumy mieszkańców oraz turystów. Niezależnie od tego, czy poruszamy się po centrum, czy wybieramy odległe dzielnice, w każdej części miasta mamy szansę napotkać na godne uwagi miejsca i oryginalne sklepy.

Prosto z wybiegów

Alexander McQueen, Vivienne Westwood, Versace, Giorgio Armani – to tylko kilka nazwisk światowej sławy projektantów, których sklepy znajdują się w domu handlowym Vitkac przy ulicy Brackiej 9. Otwarte w 2011 roku centrum określane jest jako „najbardziej ekskluzywny obiekt handlowy w Polsce”.
Jego nazwa nawiązuje do postaci Stanisława Ignacego Witkiewicza (Witkacego) – na ulicy Brackiej 23 artysta miał niegdyś swoją pracownię. Zakupy w Vitkacu szczególnie upodobały sobie gwiazdy i celebryci, nierzadko poszukujący tutaj kreacji na wieczorne wyjście czy telewizyjną galę.

Na Saskiej Kępie

Paryska 17 – to tu twórcy Cloudmine spełniają swoje marzenia o własnym butiku, w którym na klientów czeka selekcja najlepszych polskich projektantów, marek i artystów. Concept store na Saskiej Kępie ma w ofercie zarówno biżuterię, torebki, sukienki i płaszcze, jak i oprawione ilustracje, książki o warszawskiej architekturze i oryginalne zabawki.
Znajdziemy tu m.in. szyte w Polsce, wykonane ze zmiękczonego lnu pościele i ubrania marki Łyko, ceramikę z poznańskiego studia Hadaki czy minimalistyczną biżuterię rett frem. Założycielka Cloudmine, Marianna Grzywaczewska, chętnie podejmuje współpracę z artystami, organizuje wernisaże, wydarzenia oraz wspiera ideę slow fashion i zrównoważonej mody.

Praga nieznana

Przez lata ciesząca się złą sławą, od pewnego czasu zyskuje nowe oblicze. Z jednej strony mamy małe rodzinne sklepiki i warzywniaki, z drugiej – powstają inwestycje takie jak Soho Factory, centrum kulturalno-rozrywkowe, które utworzono na terenie dawnych fabryk i zakładów na Kamionku.
Dzisiaj mieszczą się tu m.in. Muzeum Neonów, w którego kolekcji jest już ponad 200 reklam świetlnych, restauracje, cukiernia i teatr niewielki z repertuarem specjalnie dla widzów od 1. do 7. roku życia. Warszawiacy śledzą też uważnie rewitalizację legendarnego praskiego targowiska – Bazaru Różyckiego. Jak zmieni się słynny „Różyc”? Przekonamy się pod

Życie Kołem się toczy

Dosłownie i w przenośni. W każdą sobotę i niedzielę, w dzielnicy Wola, otwiera się słynny bazar na Kole, gdzie od godziny 8.00 do 14.00 kwitnie życie amatorów staroci i antyków, fanów starej porcelany czy kolekcjonerów sztuki. W tym chaosie sprawne oko bez trudu dostrzeże niebanalne perełki.
Sam targ to również tło do wielu rozmów, wymiany doświadczeń i wiedzy – to dlatego każdy czuje się tu jak u siebie. Warto też wybrać się na spacer po samym osiedlu. Zaprojektowane przez małżeństwo architektów, Helenę i Szymona Syrkusów, Koło jest dziś uważane za perełkę modernistycznej architektury, wpisaną do rejestru zabytków.

Na ząb!

W opinii wielu warszawiaków prym wiedzie Hala Mirowska z ogromnym wyborem świeżych owoców i warzyw. Można tu też kupić sadzonki ziół i warzyw oraz niezliczoną ilość ciętych kwiatów. Warto przejechać się na Mokotów, by na BioBazarze zaopatrzyć się w towar producentów zdrowej
i wysokiej jakości żywności, np. czarny czosnek od Juleko czy wegański majonez mango z Vege Kiosku. Życie towarzyskie stolicy skupia się natomiast w Hali Koszyki na ulicy Koszykowej 63 – miejscu pełnym restauracji, barów i sklepów ze smakami z całego świata.  

Kameralny dom handlowy MYSIA 3 jest położony w samym centrum Warszawy – między Placem Trzech Krzyży a rondem De Gaulle’a. W industrialnych wnętrzach dawnej kamienicy znajduje się m.in. sklep marek Elementy i Bałagan, związanych z grupą projektową Transparent Shopping Collective. Działalność kolektywu opiera się na trzech ideach: transparentności ceny, transparentności produkcji i kapitale społecznym.