-
Czy lotnisko otwarte jest całą dobę?
Tak, terminal pasażerski jest otwarty dla pasażerów przez całą dobę.
-
Gdzie jest biuro rzeczy znalezionych?
Biuro Rzeczy Znalezionych - lokalizacja: terminal pasażerski, poziom +1 (obok Punktu Kontroli Bezpieczeństwa)
-
Gdzie jest biuro zagubionego bagażu?
Biura zagubionego bagażu wszystkich linii lotniczych znajdują się w terminalu pasażerskim, w hali przylotów oraz w części ogólnodostępnej, nieopodal hali przylotów.
-
Gdzie otrzymam zwrot podatku VAT?
Zwrot podatku VAT można otrzymać w terminalu pasażerskim (strefa Check-in) w punkcie Currency Exchange, po uprzednim dokonaniu formalności w Urzędzie Celnym, który znajduje się na poziomie 0, tuż obok stanowisk Check-in.
-
Gdzie znajdują się wypożyczalnie samochodów?
Firmy Rent a car znajdują się na poziomie +1). Więcej informacji można znaleźć się w poniższym linku: Wypożyczalnie samochodów.
-
Gdzie znajdę informację o numerze gate’u?
Numery gate wyświetlają się na ekranach za kontrolą bezpieczeństwa a także w aplikacji Kraków Airport.
-
Czy bagaż rejestrowany podlega limitom płynów?
Nie, w bagażu rejestrowanym można umieścić opakowania z płynami bez limitu (np. 2l napój). Przewożąc większe ilości alkoholu, należy pamiętać jednak o wwozowych limitach celnych kraju, do którego podróżujemy.
-
Czy każdą płynną rzecz należy umieść w plastikowym woreczku?
Wszelkie płyny przewożone w bagażu podręcznym powinny zostać umieszczone w specjalnym woreczku strunowym przed kontrolą bezpieczeństwa. Wyjątkiem mogą być leki w płynie i maści lekarskie, które nie muszą być umieszczane w plastikowym woreczku.
-
Czy mogę zabrać w podręcznym napoje i kosmetyki?
Tak, ale ze względów bezpieczeństwa napoje i kosmetyki podlegają limitowi objętości opakowania do 100ml każdy. Wszelkie kremy, żele, lakiery do włosów, dezodoranty itp. również uważane są za rzeczy płynne i podlegają limitowi objętości opakowania do 100ml każdy. Wszystkie przewożone w bagażu podręcznym, poddawane kontroli bezpieczeństwa rzeczy płynne muszą mieścić się w jednym, plastikowym, przezroczystym i zamykanym woreczku o pojemności nieprzekraczającej 1 litra.
-
Czy w bagażu podręcznym mogę zabrać suchy prowiant?
Tak, w bagażu podręcznym może znajdować się suchy prowiant.
-
Czy w bagażu podręcznym można zabrać namiot i części samochodowe?
W bagażu podręcznym możemy umieścić namiot, ale bez kołków. Części samochodowe radzimy umieścić w bagażu rejestrowanym, ponieważ ze względów bezpieczeństwa, mogą nie zostać dopuszczone do wniesienia na pokład samolotu w bagażu podręcznym. W razie wątpliwości, prosimy o kontakt z informacją lotniskową (24h) pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub 801 055 000.
-
Jaki jest limit objętościowy płynów w bagażu podręcznym?
W ramach limitu, ze względów bezpieczeństwa pasażer może zabrać ze sobą w bagażu podręcznym poddawanym kontroli, płyny w opakowaniach o pojemności nieprzekraczającej 100ml każdy. Wszystkie przewożone w bagażu podręcznym rzeczy płynne muszą mieścić się w jednym, plastikowym, przezroczystym i zamykanym woreczku o pojemności nieprzekraczającej 1 litra.
-
Gdzie znajdują się stanowiska bag-drop dla linii Norwegian?
Pasażerowie linii Ryanair, Wizz Air i PLL Lot mogą nadać bagaż 6 godzin przed planową godziną wylotu przy stanowiskach samoobsługowych o numerze od 13-18. Pozostali pasażerowie powinni zgłosić się do dedykowanego dla danego rejsu stanowiska w celu odebrania karty pokładowej i rejestracji bagażu głównego.
-
Zostawiłem telefon podczas kontroli bezpieczeństwa. Czy jest szansa, żeby to odzyskać?
Tak, rzeczy pozostawione na terenie terminala przekazywane są do Biura Rzeczy Znalezionych. Kontakt z biurem możliwy jest poprzez formularz zamieszczony na stronie: Biuro rzeczy znalezionych
-
Zapomniałem wziąć plecak z samolotu. Jak mogę go odzyskać?
W tym przypadku należy kontaktować się z Biurem Bagażu Zagubionego linii lotniczych, do którego trafiają wszystkie rzeczy pozostawione na pokładzie samolotu. Uwaga – jeśli lot odbywał się z Kraków Airport, to należy kontaktować się z biurem bagażu zagubionego na lotnisku docelowym.
-
Czy istnieje usługa bagażowa? Moja córka będzie potrzebować pomocy z transportem bagaży z hali przylotów.
W tej sprawie należy skontaktować się z firmą handlingową Welcome Airport Services Sp. z o.o. Usługa bagażowa jest płatna, zapytania można kierować na adres e-mail: handling@welcome-as.pl.
-
Czy jeśli uzyskam w Krakowie asystę do samolotu, to czy po przylocie do miejsca destynacji również będę ją mieć?
Tak, agent handlingowy zapewniający opiekę i asystę do samolotu na lotnisku Kraków Airport, informuje lotnisko, do którego pasażer leci, aby zapewnił taką samą pomoc pasażerowi po przylocie.
-
Gdzie mogę zgłosić potrzebę pomocy przy wejściu na pokład? Mam problemy z wchodzeniem po schodach.
Chęć pomocy przy wchodzeniu na pokład samolotu lub przy poruszaniu się po terminalu pasażerskim można zgłosić podczas rezerwacji biletu lub po przybyciu na lotnisko, podczas odprawy biletowo-bagażowej, w informacji lotniskowej lub przy stanowisku Need Help.
-
Czy linie lotnicze pobierają opłaty za wózki dziecięce oraz nosidełka?
Linie lotnicze operujące z Kraków Airport przewożą bezpłatnie wózki oraz nosidełka, które są integralną częścią wózka dziecięcego. Niektóre tanie linie lotnicze pobierają opłaty za tzw. „baby equipment”, czyli dodatkowy bagaż zabrany na potrzebę podróży dziecka, np. fotelik samochodowy. Szczegółowe informacje można uzyskać kontaktując się z Informacją Lotniskową (24h) pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub 801 055 000.
-
Czy można zabrać nosidełko dziecięce (gondolkę) do samolotu?
Tak, nosidełko może być zabrane do samolotu, lecz nie może być wniesione na pokład pasażerski. Nosidełko należy wówczas zostawić obsłudze naziemnej przed samolotem, a obsługa umieści go w luku bagażowym.
-
Czy na lotnisku są miejsca do przewijania dzieci?
Tak, specjalne przewijaki znajdują się we wszystkich toaletach dla osób niepełnosprawnych, jak i w specjalnych pokojach rodzinnych znajdujących się przed i za kontrolą bezpieczeństwa.
-
Czy należy podchodzić do odprawy jeśli mamy wózek dziecięcy?
Tak, należy podejść do odprawy biletowo-bagażowej (check-in), jeśli chcą Państwo zarówno nadać wózek dziecięcy do luku bagażowego lub oddać wózek dopiero bezpośrednio przed samolotem. Pracownicy obsługi pasażerskiej odpowiednio oznaczą wózek dziecięcy.
-
Czy niepełnoletnie dziecko może lecieć do Włoch z wujkiem (opiekunem), który ma inne nazwisko? Czy będzie wymagana zgoda / upoważnienie rodziców?
Dziecko może podróżować z pełnoletnim opiekunem po Unii Europejskiej bez przeszkód i nie są wymagane zaświadczenia, czy upoważnienia rodziców zezwalające na lot dziecka z opiekunem o innym nazwisku. Oczywiście rodzice mogą napisać takie oświadczenie odręcznie w języku polskim i np. języku angielskim, jednak nie są one wymagane przez służby lotniskowe. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną pod nr tel.: +48 12 639 3237.
-
Czy podróżując z małym dzieckiem mogę nie czekać w kolejce do odprawy check-in i kontroli bezpieczeństwa?
Pasażerowie podróżujący z małymi dziećmi mogą poprosić wykwalifikowaną służbę Need Help o pomoc i pierwszeństwo przejścia przez punkt kontroli bezpieczeństwa, aby w jak najmniej stresujący sposób przejść przez obowiązkowy punkt kontroli pasażerów.
-
Lecimy z niemowlakami, czy możemy zabrać w bagażu podręcznym jedzenie i picie dla dzieci?
Tak, posiłki i napoje dla najmniejszych pasażerów w ilości wystarczającej na czas podróży mogą być umieszczone w bagażu podręcznym. Wszelkie kaszki, przeciery oraz soczki w kartonikach lub butelkach w ilościach potrzebnych dziecku w czasie podróży są dozwolone w bagażu podręcznym podczas przechodzenia przez kontrolę bezpieczeństwa.
-
Czy mogę przewieźć kotka w koszyku na pokładzie?
Linie tradycyjne w większości oferują możliwość podróży małych zwierząt (do ok. 6-8kg) w kabinie pasażerskiej. Chęć przewozu małego zwierzęcia należy odpowiednio wcześniej zgłosić linii lotniczej, z którą Państwo podróżujecie, ponieważ liczba zwierząt podróżujących tym samym samolotem jest ograniczona. Aby zasięgnąć dokładniejszych informacji, prosimy o kontakt z daną linią lotniczą lub informacją lotniskową (24h), pod nr tel.: +48 12 295 5800 oraz +48 801 055 000.
-
Czy na lotnisku są kasy linii lotniczych i czy dana linia lotnicza ma swoje call center?
Linie lotnicze, które mają swoje kasy na lotnisku można znaleźć na stronie www.krakowairport.pl w zakładce Pasażer/Usługi: Lotnicze. Opcję kontaktu z daną linią lotniczą można znaleźć na jej stronie internetowej lub kontaktując się informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 oraz +48 801 055 000.
-
Czy pies przewodnik może podróżować ze mną na pokładzie?
Tak, wszystkie linie lotnicze mają obowiązek zapewnienia podróży psa przewodnika z właścicielem na pokładzie samolotu, w kabinie pasażerskiej. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Państwa linią lotniczą. Kontakt do linii lotniczych można także uzyskać kontaktując się z informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 oraz +48 801 055 000.
-
Czy tanie linie przewożą zwierzęta?
Tanie linie lotnicze, operujące z Kraków Airport: Ryanair, Easy Jet, Jet2.com, Norwegian oraz Eurowings mają zróżnicowane przepisy związane z przewozem zwierząt na pokładach swoich samolotów. Poniżej przedstawiamy skrócone przepisy tanich linii lotniczych operujących z Kraków Airport ws. przewozu zwierząt: Ryanair nie zajmuje się przewozem żadnych zwierząt na pokładach swoich samolotów, oprócz psów przewodników. Easy Jet również nie zajmuje się przewozem żadnych zwierząt na pokładach swoich samolotów, oprócz psów przewodników. Jet2.com przewozi zwierzęta tylko na trasach krajowych w Wielkiej Brytanii. Nie ma więc możliwości przewozu zwierzęcia (nawet psa przewodnika) na trasach oferowanych z Krakowa. Norwegian przewozi zwierzęta w swoich samolotach, jednak mogą one podróżować tylko pod pokładem pasażerskim, w specjalnych klatkach lub kontenerach. Eurowings zajmuje się przewozem małych zwierząt (kotów lub psów) do 8kg tylko w kabinie pasażerskiej. Zwierzę musi być umieszczone w odpowiednio dużej klatce, aby miało swobodę ruchu podczas lotu.
-
Na ile przed odlotem zaczyna się odprawa bagażowa?
Linie lotnicze operujące w Kraków Airport rozpoczynają zazwyczaj odprawę biletowo-bagażową (check-in) na dwie godziny przed planowaną godziną odlotu. Czas ten może ulec zmianie, dlatego prosimy o zapoznanie się z regulaminem danego przewoźnika lub kontakt z informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 oraz +48 801 055 000.
-
O której najpóźniej mogę stawić się do gate, aby obsługa przyjęła mnie na pokład?
Czas całkowitego zamknięcia wejścia na pokład jest zróżnicowany i zależy od linii lotniczych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem linii lotniczej, z którym Państwo podróżujecie. Sugerujemy stawienie się w odpowiedniej hali odlotów najpóźniej 45min przed rozkładową godziną odlotu.
-
Czy biuro parkingowe jest czynne całą dobę?
Tak, Biuro Obsługi Parkingu na parkingu wielopoziomowym czynne jest całodobowo. tel.: +48 12 639 3456.
-
Czy istnieje bezpłatny parking typu Kiss&Fly?
Tak, przed terminalem pasażerskim znajduje się zatoka parkingowa typu Kiss&Fly, umożliwiająca 8-minutowy, bezpłatny postój samochodu. W środkowej części zatoki wydzielono specjalne miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Po przekroczeniu 8 minut, każde kolejne rozpoczęte 4 minuty to koszt 5 zł.
-
Czy karta Kraków Airport Loyalty jest ważna tylko przy locie czarterowym?
Karta ta ważna jest zarówno przy locie czarterowym, jak i regularnym. Więcej informacji o karcie i programie, znajdziecie Państwo na stronie www.krakowairport/loyalty.
-
Czy osoby niepełnosprawne mogą bezpłatnie korzystać z parkingu?
Osoby niepełnosprawne mają do dyspozycji miejsca postojowe w zatoczkach Kiss&Fly przed terminalem pasażerskim, umożliwiające 8-minutowy, bezpłatny postój samochodu w celu pożegnania lub odbioru pasażerów. Na parkingu wielopoziomowym (P1), na poziomie 0 oraz parkingu terenowym (P2) znajdują się uprzywilejowane miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, ale są one płatne.
-
Jak i gdzie mogę zapłacić za parking?
Za parking wielopoziomowy (P1) i terenowy P2) można zapłacić w automatach parkingowych zlokalizowanych obok wejść do parkingu wielopoziomowego (P1) lub w Biurze Obsługi Parkingu na poziomie 0,5 parkingu wielopoziomowego (P1) lub w automatach zlokalizowanych na parkingu terenowym (P2). W automatach parkingowych oraz w Biurze Obsługi Parkingu można płacić zarówno gotówką i kartami płatniczymi. Więcej informacji w sprawie płatności za parkingi Kraków Airport można uzyskać w Biurze Obsługi Parkingu, pod nr tel. +48 12 639 3456.
-
Jak można zarezerwować miejsce na parkingu wielopoziomowym?
Miejsce można zarezerwować poprzez formularz rezerwacji na stronie: https://krakowairportparking.pl/#formularz
-
Jaka jest cena za pozostawienie samochodu na 2 tygodnie na parkingu wielopoziomowym?
Informacje o cenniku oraz o aktualnych zniżkach i promocjach można znaleźć na stronie internetowej www.krakowairport.pl w zakładce „Parking” lub kontaktując się z Biurem Obsługi Parkingu +48 12 639 3456. Dla pasażerów chcących skorzystać z oferty specjalnej na parkingu wielopoziomowym, Kraków Airport przygotował program lojalnościowy, który umożliwia uzyskanie rabatów m.in. na parking wielopoziomowy oraz zakupy w sklepach wolnocłowych. Więcej informacji o programie na stronie www.krakowairport/loyalty.
-
Co zrobić w przypadku zagubienia biletu parkingowego?
Należy zgłosić się do Biura Obsługi Parkingu zlokalizowanego na Parkingu Wielopoziomowym (poziom 0,5, sektor D). Zgubienie lub zniszczenie biletu powoduje obowiązek zapłaty zryczałtowanej opłaty parkingowej w wysokości podanej w cenniku i nie zwalnia z opłaty za czas postoju.
-
Czy na parking P2 mogą wjechać autobusy?
Na terenie parkingu P2 są wydzielone i oznaczone miejsca postojowe dla busów/autobusów, które znajdują się na końcu parkingu po lewej stronie.
-
Czy limity celne w Norwegii są takie same jak w Unii Europejskiej?
Norwegia nie należy do Unii Europejskiej, więc posiada ostrzejsze limity celne, a norwescy celnicy skrupulatniej przestrzegają przepisów celnych. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie internetowej norweskich służb celnych: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=195294&epslanguage=EN
-
Czy mogę przewieźć zabytkowy obraz do Australii?
Transport przedmiotów zabytkowych prosimy skonsultować z Urzędem Celnym pod nr. tel.: +48 12 639 3236 lub +48 801 470 477 oraz z linią lotniczą, którą Państwo podróżują.
-
Czy mogę przewieźć żywność do USA?
Przepisy celne Stanów Zjednoczonych zabraniają wwozu produktów rolnych oraz mięsnych. Niewielka ilość suchego prowiantu potrzebnego na czas podróży może zostać dopuszczona do wwozu na teren Stanów Zjednoczonych, ale zostanie ona poddana szczegółowej kontroli po przylocie na teren USA. Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie internetowej ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce: https://pl.usembassy.gov/pl/visas-pl/podrozowanie-i-turystyka/ oraz na stronie U.S. Customs and Border Protection .
-
Ile paczek papierosów mogę przewieźć do Wlk. Brytanii?
Od 01.01.2021 roku obowiązuje limit celny w ilości 200 sztuk papierosów na osobę pełnoletnią. Więcej informacji można zasięgnąć na stronie internetowej brytyjskich służb celnych: http://www.hmrc.gov.uk/.
-
Jaką ilość papierosów oraz żywności mogę przewieźć do Norwegii?
Do Norwegii można wwieść 100 sztuk papierosów i do 10kg żywności na osobę. Zalecamy przewożenie niewielkiej ilości żywności do Norwegii, ze względu na ostrzejsze przepisy celne, ponieważ kraj ten nie należy do Unii Europejskiej. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie internetowej norweskich służb celnych: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=195294&epslanguage=EN
-
Jaką kwotę pieniędzy mogę przewieźć bez deklaracji do Francji?
Do Francji oraz na obszarze całej Unii Europejskiej można przewozić ze sobą bez deklaracji kwotę do 10 000 euro w gotówce lub równowartość w innej walucie.
-
Jakie są limity celne dotyczące przewozu papierosów i alkoholu?
Limity celne zależą od kraju, do którego odbywa się podróż. Wyjeżdżając, należy zapoznać się z przepisami wwozowymi państwa, do którego się wybieramy. Wszelkie limity celne dotyczące alkoholu i papierosów, podane są dla osób pełnoletnich, gdyż osoby niepełnoletnie nie mogą przewozić ze sobą alkoholu i papierosów. Dodatkowe informacje można uzyskać kontaktując się z Urzędem Celnym, pod nr tel.: +48 12 639 3236. Przydatne informacje o limitach celnych można znaleźć na stronie internetowej Komisji Europejskiej: http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/travellers/within_eu/index_en.htm.
-
Zamierzam przewieźć ponad 10 000 euro w gotówce, czy muszę to zgłaszać?
Tak, prosimy skontaktować się z Urzędem Celnym pod nr tel.: +48 12 639 3236, aby dowiedzieć się jakie formalności należy wypełnić, by legalnie przewieźć kwotę ponad 10 000 euro lub równowartość w innej walucie. Kwotę do 10 000 euro w gotówce można przewieźć bez deklaracji, jednak wyższą sumę należy zgłosić w Urzędzie Celnym.
-
Dokąd ma się udać obywatel kraju spoza UE, który chciałby uzyskać zwrot podatku VAT za zakupy?
Zakupy, formularz z dołączonym paragonem oraz paszport należy okazać pracownikowi Krajowej Administracji Skarbowej w oddziale KIS w celu ostemplowania formularza tax free. Jeżeli towary znajdują się w bagażu podręcznym pasażer powinien udać się do oddziału KIS znajdującego się za kontrolą bezpieczeństwa. Jeśli podróżuje z bagażem rejestrowanym formalności dopełni w oddziale KIS w części ogólnodostępnej, w hali odlotów, nieopodal check-inu 45. Zwrot podatku w gotówce można uzyskać, realizując formularz tax free w kantorze wymiany walut Interchange znajdującym się na lotnisku (w hali odlotów) lub w najbliższym Biurze Zwrotu Gotówki. Formularz Global Blue musi być zrealizowany najpóźniej 7 miesięcy po miesiącu dokonania zakupów.
-
Czy można zarezerwować taxi?
Kraków Airport posiada własną korporację taksówkarską Kraków Airport Taxi. Można zarezerwować taksówkę poprzez stronę internetową http://www.krktaxi.pl/ lub kontaktując się dyspozytorem Kraków Airport Taxi pod nr telefonu: +48 12 258 0 258.
-
Czy za bilety komunikacji miejskiej mogę zapłacić w euro?
Płatność za bilety komunikacji miejskiej możliwa jest tylko w polskich złotych (PLN).
-
Gdzie mogę kupić bilety komunikacji miejskiej? Czy mogę zapłacić za nie kartą płatniczą?
Bilety autobusowe i kolejowe można nabyć w automatach biletowych w terminalu pasażerskim (poziom 0), przed halą przylotów. Automaty biletowe umożliwiają płatność kartą. Bilety można również nabyć w pociągu u konduktora (płatność gotówką lub kartą) lub w automacie biletowym w autobusie (płatność tylko kartą). Płatność wyłącznie monetami w automacie w autobusie.
-
Jak daleko jest do centrum miasta?
Odległość do centrum miasta w linii prostej to ok. 11km.
-
Jak można dojechać do centrum miasta?
Z Kraków Airport kursują autobusy miejskie linii 300 oraz linia nocna 902, a także pociąg Kolei Małopolskich, który dojeżdża do Dworca Głównego w Krakowie oraz do Wieliczki. Alternatywą dla transportu publicznego są taksówki Kraków Airport Taxi. Więcej informacji można znaleźć klikając tutaj.
-
Jaki jest czas przejazdu do centrum?
Czas przejazdu różni się w zależności od wybranego środka transportu i natężenia ruchu. Podróż autobusem zajmuje około 45 minut, pociągiem około 20 minut, a taksówką lub mini-busem 25 minut.
-
Jaki jest koszt dojazdu do centrum?
Wszystkie informacje na temat możliwości dotarcia z- do Kraków Airport różnymi środkami transportu można znaleźć tutaj.
-
Gdzie zatrzymują się autobusy dalekobieżne?
Przystanek dla autokarów i busów dalekobieżnych znajduje się w środkowej wiacie przystankowej oznaczonej numerem 2, przed terminalem pasażerskim, w rejonie kładki terminalowej. Listę autobusów zatrzymujących się w obrębie Wewnętrznego Układu Komunikacyjnego można znaleźć pod poniższym linkiem: Połączenia dalekobieżne
-
Czy jest dostępne Wi-Fi dla pasażerów?
Tak, Kraków Airport udostępnia bezpłatne Wi-Fi dla pasażerów. Nazwa sieci to KRK Free Wi-Fi.
-
Czy jest kantor całodobowy?
Tak, więcej informacji na temat kantoru całodobowego można znaleźć tutaj.
-
Czy jest salon VIP i Business Lounge na lotnisku?
Tak, Terminal VIP mieści się w zachodniej części terminalu pasażerskiego, a business lounge w hali odlotów na I piętrze.
-
Czy na lotnisku jest poczta?
Tak, więcej informacji o poczcie na terenie Kraków Airport tutaj.
-
Czy na lotnisku jest taras widokowy?
Tak, taras widokowy zlokalizowany jest na drugim piętrze i jest czynny przez cała dobę. Korzystanie z tarasu jest bezpłatne.
-
Czy na lotnisku są kontakty do ładowania baterii w urządzeniach elektronicznych?
Tak, kontakty znajdują się zarówno w halach odlotów (przy ławkach) oraz w części ogólnodostępnej, w specjalnie przygotowanych stanowiskach z krzesełkami.
-
Czy na terenie lotniska jest bank?
Tak, bank Pekao SA znajduje się w terminalu pasażerskim (strefa check-in). Czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-16:30.
-
Czy na terenie lotniska lub w pobliżu jest hotel?
Tak, na terenie lotniska znajduje się hotel Hilton Garden Inn****, który sąsiaduje z terminalem pasażerskim. Z hotelem można się skontaktować pod nr tel. +48 12 340 00 00 przez całą dobę. Inne, najbliższe hotele znajdują się w odległości ok. 4 km od Kraków Airport.
-
Czy na lotnisku honorowana jest Karta Dużej Rodziny?
Tak, obejmuje ona zniżkami następujące usługi: 10% rabatu na usługi gastronomiczne w punktach: Eat& Fly, Jet Bistro, Suitcase Bar, Coffe Minute, Galicya, Boccone Trattoria, Awiteks Fly oraz miejsca parkingowe na parkingach P1, P2, P3. Uwaga: Rabaty udzielane na Kartę Dużej Rodziny nie sumują się z pozostałymi promocjami, 100% rabatu na wejście na taras widokowy, 100% rabatu na wycieczki po lotnisku (dotyczy wycieczek organizowanych dla całej rodziny).
-
Nie mogę uruchomić samochodu. Czy uzyskam jakąś pomoc?
Tak, usługa Car Help Patrol obejmuje darmowe i dostępne na miejscu drobne naprawy pojazdów, m.in. uzupełnienie powietrza w oponach czy uruchomienie pojazdu z rozładowanym akumulatorem. Pomoc można uzyskać kontaktując się z numerem 12 639 34 56 (Biuro Obsługi Parkingu). Usługa dostępna jest dla pasażerów, którzy pozostawiają swoje samochody przy Kraków Airport.
-
Gdzie znajdują się stanowiska biur podróży?
Zwykle przedstawiciele biur podróży pojawiają się na lotnisku na dwie godziny przed wylotem i można ich spotkać albo przy stanowiskach check-in albo przy punkcie informacji lotniskowej albo przy ladzie charterowej na antresoli, nieopodal apteki Św. Barbary na pierwszym piętrze.
-
Mam wylot wcześnie rano, a chciałbym zrobić zakupy w sklepie wolnocłowym. O której się on otwiera?
Sklepy w strefie wolnocłowej czynne są w godzinach operowania samolotów.
-
Czy na lotnisku dostępna jest drukarka?
Przy punkcie informacji w hali odlotów znajduje się samoobsługowa drukarka firmy Zeccer. Drukowanie możliwe jest po uprzednim wysłaniu załącznika (rekomendowany format to PDF) na adres krk.airport.dep@express.zeccer.pl oraz opłaceniu zlecenia (blik, karta, payU).
-
Czy mogę skorzystać z telefonu na lotnisku?
Aparaty telefoniczne zlokalizowane są zarówno w części ogólnodostępnej lotniska jak i po przejściu kontroli bezpieczeństwa , a połączenia z nich realizowane są na numery krajowe stacjonarne i komórkowe. Z telefonów można skorzystać bezpłatnie.
-
Czy na lotnisku znajduje się paczkomat?
Na lotnisku nie ma paczkomatu, natomiast funkcjonuje poczta. Poczta jest otwarta od poniedziałku do czwartku w godzinach 9-15 oraz w piątek 14-20. Najbliższy paczkomat znajduje się przy stacji paliw Orlen (około 5-10 minut pieszo od terminala).
-
Czy na lotnisku dostępny jest prysznic?
Kabina prysznicowa znajduje się w pokoju matki z dzieckiem po przejściu kontroli bezpieczeństwa niedaleko gate nr 1.
-
Czy na lotnisku dostępne są pitniki?
Tak, ale tylko w strefie zastrzeżonej. Jeden pitnik znajduje się tuż za punktem kontroli bezpieczeństwa, drugi przy toaletach vis-a-vis gate 14, a także w strefie Non Schengen obok automatów vendingowych w gate 17-18.
-
Czy na lotnisku znajduje się apteka?
Tak, w strefie ogólnodostępnej na pierwszym piętrze.
-
Czy na lotnisku są dostępne skrytki bagażowe?
Skrytki bagażowe dostępne są końcu parkingu terenowego P2. Koszt przechowywania w zależności od wielkości skrytki wynosi: L - 42 cm x 33 cm x 58 cm – 24 PLN/doba XL - 57 cm x 48 cm x 78 cm – 36 PLN/doba XXL - 88cm x 48 cm x 78 cm – 48 PLN/doba Urządzenie wyposażone jest w terminal, który akceptuje płatność kartą mastercard, visa, google pay, apple pay lub telefonem. Minimalny czas przechowywania wynosi 24h.
-
Jak zarezerwować usługę VIP?
Rezerwacji usługi VIP można dokonać poprzez wypełnienie formularza i odesłanie go na adres mailowy business@krakowairport.pl lub przez formularz on-line. Uprzejmie prosimy o kompletne wypełnienie formularza. W innym wypadku rezerwacja nie będzie mogła być przyjęta do realizacji.
-
Czy możliwa jest zmiana lub anulacja rezerwacji?
Zmiana/Anulacja jest możliwa i bezpłatna do 24h przed usługą. Szczegółowe informacje w cenniku
-
Ile kosztuje usługa VIP?
Cena usługi VIP zależna jest od kilku zmiennych. Skontaktuj się z nami w celu przygotowania indywidualnej kalkulacji usługi pod nr tel. +48 12 639 3304 lub mailowo business@krakowairport.pl. Aktualny cennik dostępny jest na naszej stronie
-
Jakie są dostępne formy płatności za usługę VIP?
Akceptujemy płatności w polskiej walucie w formie przedpłaty przelewem lub za pomocą płatności online przy użyciu formularza Mail Order.Jest również możliwość płatności gotówką lub kartą płatniczą na miejscu w Terminalu VIP.
-
Gdzie znajduje się Terminal VIP?
Aktualna mapa znajduje się tutaj. Możesz również skorzystać ze wskazówek nawigacji w Mapach Google.
-
Czy jest wyznaczone miejsce dla osób palących?
W strefie ogólnodostępnej, tzn. przed wejściem do Terminala VIP jest wyznaczona strefa do palenia. W strefie zastrzeżonej lotniska, po przejściu kontroli bezpieczeństwa jest zlokalizowana kabina dla palących na piętrze +1 w Terminalu pasażerskim.
-
Czy osoby witające podlegają dodatkowym opłatom?
Za pobyt w Terminalu VIP do dwóch osób witających lub żegnających nie jest pobierana opłata. W przypadku większej ilości osób jest naliczana opłata zgodna z cennikiem.
-
Na ile czasu przed odlotem powinienem przyjechać do Terminala VIP?
Do każdej usługi podchodzimy indywidualnie, gdyż czas potrzebny na odprawę przed odlotem zależy od wielu czynników (liczebność grupy, ilość bagażu do odprawy, formalności związane z odprawą celną). Po otrzymaniu formularza rezerwacji usługi VIP pracownik VIP skontaktuje się z Tobą w celu uzgodnienia czasu przyjazdu.
-
Czy w ramach usługi VIP oferowany jest poczęstunek?
W Terminalu VIP serwujemy przekąski oraz napoje ciepłe, zimne oraz alkoholowe. Jest też możliwość złożenia indywidulanego zamówienia (usługa dodatkowo płatna). Współpracujemy z restauracjami na terenie lotniska, Eat&Fly oraz hotelem Hilton Kraków Airport, który przygotował specjalne MENU z posiłkami dostarczanymi do Terminalu VIP w około 30 min. Do zamówienia doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 20%. Oferta gastronomiczna może ulegać zmianom. Szczegółowe informacje znajdziesz w aktualnościach na stronie głównej.
-
Czy mogę podjechać pod samolot własnym samochodem?
Podjazd własnym pojazdem pod samolot jest możliwy jedynie w przypadku przylotów/odlotów samolotów prywatnych (Usługa dodatkowo płatna). Aktualna mapa dojazdu znajduje się tutaj. Możesz również skorzystać ze wskazówek nawigacji w Mapach Google.
-
Dla kogo jest usługa VIP?
Usługa VIP jest dostępna dla wszystkich. Mogą z niej skorzystać pasażerowie zarówno podczas przylotu, transferu jak i odlotu, na dowolnym rejsie, bez względu na klasę podróży, o dowolnej porze. Naszymi klientami są pasażerowie ceniący komfort, wygodę i czas.
-
Czy można zapłacić za usługę VIP gotówką?
Tak, jest możliwa płatność gotówką w walucie PLN. Ze względów sanitarnych oraz dla Państwa wygody proponujemy jednak płatności bezgotówkowe – przedpłata za pośrednictwem płatności online lub przelewem oraz kartą płatniczą na miejscu .
-
Nie mam samochodu, czy odbierzecie mnie Państwo z domu?
Usługa VIP ograniczona jest do infrastruktury lotniska. Jednak, jeżeli potrzebujesz transportu, możemy zamówić dla Ciebie taksówkę – współpracujemy z firmą Kraków Airport Taxi. Taksówkę opłacisz bezpośrednio u kierowcy gotówką w PLN lub kartą. Jeżeli rezerwujesz przejazd w czyimś imieniu i chcesz aby taksówka była z góry opłacona, lub przejazd znalazł się na wspólnej fakturze – jest taka możliwość, do kwoty przejazdu zostanie doliczona opłata manipulacyjna w wysokości 20%.
-
Rezerwuję Usługę VIP dla ważnych klientów, którzy mają konkretne wymagania kulinarne, czy mogę dostarczyć dla nich swój catering?
Dodatkowy catering możesz zamówić za naszym pośrednictwem. Współpracujemy z restauracjami na terenie lotniska, Eat&Fly oraz hotelem Hilton Kraków Airport, który przygotował specjalne MENU z posiłkami dostarczanymi do Terminalu VIP w około 30 min. Do zamówienia doliczana jest opłata manipulacyjna w wysokości 20%.
-
Chciałbym, aby moi klienci mieli możliwość przejścia po czerwonym dywanie po wyjściu z samolotu, czy jest taka możliwość?
Jeżeli klienci podróżują prywatnym samolotem, jest taka możliwość bez dodatkowej opłaty. Prosimy o zaznaczenie potrzeby skorzystania z czerwonego dywanu przy rezerwacji usługi VIP na formularzu.
-
Obchodzimy ważny jubileusz, czy mogę przyjść do Terminalu VIP z bukietem kwiatów?
Oczywiście, jest taka możliwość. My również możemy zamówić kwiaty i będą czekać na Ciebie w Terminalu VIP. Powiedz nam jakie masz oczekiwania i z przyjemnością zajmiemy się tym zadaniem. Do ceny kwiatów dodana będzie opłata manipulacyjna w wysokości 20%.
-
Chciałbym, aby delegacja naszej firmy powitana była przez zespół muzyczny pod samolotem. Czy jest taka możliwość?
Staramy się spełniać prośby naszych klientów. Ze względu na specyficzne życzenie prosimy o wpisanie takiej uwagi przy wypełnianiu formularza. Sprawdzimy czy będzie możliwe spełnienie tej prośby.
-
Spieszę się na samolot, a utknąłem w korku na autostradzie, czy mogę skorzystać z usługi VIP ad hoc?
W przypadku zgłoszeń do 4h przed usługą prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny. Potwierdzimy dostępność i możliwość wykonania usługi.
-
Przyjechałem prywatnym samochodem na lotnisko, mam zarezerwowaną usługę VIP wraz z rodziną. Czy mogę zostawić samochód na parkingu VIP?
Parking VIP służy wyłącznie do postoju krótkoterminowego w trakcie korzystania z usługi VIP, tj. wysadzania lub odbierania pasażerów. W przypadku potrzeby zostawienia samochodu na dłuższy okres czasu, możesz skorzystać z sąsiadujących parkingów np. parkingu wielopoziomowego lub terenowego. Aktualny cennik parkingów dostępny jest na stronie.
-
Przyjeżdżam odebrać gości korzystających z usługi VIP, gdzie mam na nich oczekiwać?
W celu wysadzenia i odebrania gości zapraszamy na parking zlokalizowany przed Terminalem VIP. Mapa lokalizacji Terminala VIP znajduje się tutaj. Wjeżdżając na teren lotniska prosimy pobrać bilet wjazdowy i przekazać go pracownikowi Terminala VIP. Do Terminala VIP dojedziesz wydzielonym pasem VIP oznaczonym na znakach.
-
Czy jest możliwość wynajmu powierzchni VIP na wyłączność, np. na event firmowy?
Jest taka możliwość. Prosimy o wiadomość w tej sprawie z opisem jak event miałby wyglądać oraz dodatkowych oczekiwań i potrzeb związanych z jego organizacją (e- mail: vip.eventy@krakowairport.pl ).
-
Chciałbym zrobić niespodziankę mojej rodzinie i zamówić im usługę VIP podczas przylotu, skąd pewność, że trafią do Terminala VIP a nie do Terminala pasażerskiego?
Pracownicy VIP odpowiedzialni za usługę oczekują na pasażerów bezpośrednio przy wyjściu z samolotu. Stamtąd przewożeni są bezpośrednio do Terminala VIP.
-
Lecimy w Alpy na narty, czy muszę sam nadać sprzęt sportowy na Terminalu pasażerskim?
Proszę sprawdzić warunki przewozu na stronie internetowej przewoźnika. W przypadku podróży samolotem rejsowym właściciel bagażu proszony jest o stawienie się w punkcie odprawy biletowo-bagażowej (check-in) na terenie Terminalu pasażerskiego. Pracownik VIP wskaże drogę i pomoże w organizacji odprawy.
-
Lecę z małym psem/kotem, o czym powinnam pamiętać?
Proszę sprawdzić szczególne warunki przewozu zwierząt na stronie internetowej przewoźnika. Przy rezerwacji usługi VIP prosimy o stosowną adnotację na formularzu rezerwacji usługi. Na Twojego pupila w Terminalu VIP czekać będzie miska z wodą.
-
Lecę z Krakowa do Amsterdamu, czy tam też mogę skorzystać z usługi VIP?
Oczywiście, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z danym centrum usług VIP. Linki do głównych centrów VIP na lotniskach międzynarodowych znajdziesz w zakładce Usługa VIP na innych lotniskach. Jeżeli chcesz przekażemy Ci dane kontaktowe, prosimy o wiadomość e-mail: business@krakowairport.pl.
-
Czy dla stałych klientów są jakieś rabaty?
Zapewniamy atrakcyjne ceny i jednocześnie wysoką jakość usług. Jeżeli jesteś zainteresowany stałą współpracą skontaktuj się z kierownikiem Działu VIP&Business Services w celu ustalenia warunków umowy: vip_mgm@krakowairport.pl
-
Czy Terminal VIP jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami?
Oczywiście. Infrastruktura zaprojektowana została w sposób ułatwiający korzystanie z niej osobom niepełnosprawnym. Pracownicy VIP uczestniczą w stosownych szkoleniach i wiedzą jak wesprzeć osobę np. korzystającą z wózka inwalidzkiego. Na dojazd do samolotu zamówimy pojazd przeznaczony do przewozu osób niepełnosprawnych.
-
Z jakim wyprzedzeniem mogę zarezerwować usługę VIP?
Jeżeli tylko znasz plan swojej podróży możesz dokonać rezerwacji usługi VIP. Możesz również zrezygnować z rezerwacji bez ponoszenia dodatkowych kosztów najpóźniej 24 godziny przed odlotem lub przylotem do Kraków Airport.
-
Czy w ramach usługi VIP mogę liczyć na pomoc przy zakupie biletu lotniczego?
Prosimy o zakup biletu lotniczego według preferencji u wybranego operatora lub przewoźnika, a następnie rezerwację usługi VIP.
-
Czy mogę zostać w Terminalu VIP na noc?
W Terminalu VIP nie oferujemy noclegów. Zapraszamy do skorzystania z usług Hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska. Terminal VIP czynny jest 7 dni w tygodniu, w godzinach 7:00-22:00. Jeżeli Twój lot jest zaplanowany wcześniej lub później naturalnie jesteśmy do dyspozycji. Prosimy o przesłanie formularza rezerwacji usługi VIP.
-
Chciałbym się przespać przed lotem, czy jest taka możliwość?
W Terminalu VIP nie posiadamy łóżek do spania. Zapraszamy do skorzystania z usług Hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska.
-
Czy oferujecie rabaty na usługę VIP dla dzieci?
Za usługę realizowaną dla dzieci do lat 3 nie pobieramy opłaty. Prosimy pamiętać, że w Terminalu VIP dzieci mogą przebywać wyłącznie pod opieką osoby dorosłej (opiekuna).
-
Potrzebuje prywatności, czy jest miejsce, w którym mogę spokojnie popracować?
Mamy dostępne dwa pokoje do indywidualnego wykorzystania: Apartament Prezydencki oraz Apartament Senatorski. Za dodatkową opłatą możesz skorzystać z tej przestrzeni na wyłączność. Apartament Prezydencki wyposażony jest w wygodne biurko do pracy, prywatne wejście, dostęp do światła dziennego oraz wygodne sofy i prywatną łazienkę. Zapraszamy do zapoznania się z cennikiem na naszej stronie.
-
Korzystam z usługi VIP podczas odlotu, jednak warunki atmosferyczne nie pozwalają wylecieć. Czy ponoszę z tego tytułu dodatkowe opłaty?
Tak, zgodnie z zasadami korzystania z usługi VIP za każda godzinę (powyżej dwóch) pobytu Terminalu VIP pobierana jest opłata zgodnie z obowiązującym cennikiem. Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za zmianę kosztu usługi wynikającą z przedłużonego pobytu w Terminalu VIP, w przypadku niekorzystnych warunków pogodowych bądź innych nadzwyczajnych okoliczności, które zakłóciły by rozkład lotów lub spowodowały opóźnienia.
-
Na formularzu rezerwacji usługi zgłosiłem 4 osoby, ale jedna osoba zrezygnowała w ostatniej chwili. Czy poniosę dodatkowe koszty?
Niezależnie czy ostatecznie z usługi skorzysta mniej czy więcej osób niż wpisano na formularzu, opłata zostanie naliczona zgodnie z wykonaną usługą i adekwatnie do liczby obsłużonych pasażerów.
-
Czy musze mieć ze sobą wydrukowane karty pokładowe ?
W przypadku podróży liniami rejsowymi personel VIP dopilnuje wszelkich formalności, w tym przygotuje karty pokładowe. Wyjątek -linie lotnicze Ryanair Sun - należy mieć kartę pokładową przy sobie w wersji wydrukowanej lub elektronicznej. Odprawa na terenie lotniska w tym wypadku również jest możliwa, ale za dodatkową opłatą zgodnie z cennikiem przewoźnika.
-
Czy mogę wziąć prysznic w Terminalu VIP?
Tak. W Terminalu VIP znajduje się prysznic ze wszystkimi niezbędnymi przyborami toaletowymi jednorazowego użytku. Każdy pasażer korzystający z usługi VIP ma możliwość skorzystania z prysznica bez dodatkowej opłaty.
-
Jak długo będę musiał oczekiwać po przylocie na swój bagaż?
Po wylądowaniu, Pracownik VIP przewiezie Cię samochodem Lexus do Terminala VIP. Tutaj będziesz oczekiwać na dostarczenie bagażu. Dokładamy wszelkich starań, aby czas oczekiwania na bagaż był jak najkrótszy, najczęściej wynosi on od kilku do kilkunastu minut.
-
Po odebraniu bagażu w Terminalu VIP zauważyłem, że jest on zniszczony. Co teraz?
Pracownik VIP umożliwi Ci kontakt z przedstawicielem przewoźnika odpowiedzialnego za obsługę procesu zagubionego lub uszkodzonego bagażu. W razie potrzeby, pomożemy w wypełnieniu dokumentów dla przewoźnika związanych ze zgłoszeniem uszkodzenia lub zagubienia bagażu.
-
Czy mogę przewieźć broń?
Proszę sprawdzić zasady przewozu broni na stronie internetowej przewoźnika. Informacji nt. organizacji procesu odprawy broni podczas usługi VIP udzieli personel Terminalu VIP.
-
Czy mogę powitać moich gości pod samolotem?
Jesteśmy otwarci na realizację różnych potrzeb naszych klientów. Prosimy o wpisanie stosownej uwagi w formularzu rezerwacji usługi VIP. Sprawdzimy czy będzie możliwe spełnienie Twojego życzenia.
-
Czy mogę wykupić voucher na usługę?
Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem vouchera na usługę VIP prosimy o kontakt z kierownikiem działu VIP&Business Services (e-mail: vip_mgm@krakowairport.pl)
-
Przyjechałem na lotnisko, gdzie mogę zaparkować?
Jeżeli przyjedziesz na lotnisko swoim samochodem możesz skorzystać z jednego z sąsiadujących parkingów np. parkingu wielopoziomowego lub terenowego.
-
Zarezerwowałem usługę Meet&Assist. Czy będzie ktoś na mnie czekał z obsługi? Jak mogę się skontaktować z tą osobą? W jakim miejscu mamy się spotkać?
Miejscem spotkania jest punkt informacji lotniskowej.
-
Czy usługa Meet & Assist jest dostępna na przylocie i odlocie?
Usługa Meet & Assist dostępna jest podczas odlotu. Podczas przylotu zachęcamy do korzystania z usługi VIP.
-
Jest długa kolejka do kontroli bezpieczeństwa. Boję się, że nie zdążę na samolot.
Korzystając z usługi Meet & Assist wraz z naszym pracownikiem zapraszamy do skorzystania z Fast Track. Usługę Meet&Assist trzeba zamówić min. 24 godziny wcześniej.
-
Korzystając z usługi Meet&Assist, chcę kupić upominek w strefie wolnocłowej. Czy mogę prosić o pomoc w tej kwestii?
Tak, nasz pracownik pomoże Ci znaleźć odpowiedni sklep.
-
Gdzie mam oczekiwać na odlot samolotu?
W ramach usługi Meet & Assist zapewniamy wstęp do salonu Business Lounge, gdzie komfortowo będziesz mógł oczekiwać na swój odlot.
-
Czy nie przegapię swojego odlotu będąc w Business Lounge?
Aby podnieść komfort pasażerów w Kraków Airport wprowadziliśmy tzw. cichy lounge. Oznacza to, że komunikaty głosowe informujące o rozpoczęciu boardingu lub ostatnim wezwaniu na pokład są wyciszone. W razie potrzeby personel w recepcji również udziela bieżącej informacji o statusie rejsów.
-
Nie znam topografii lotniska. Jak trafię do mojego gate’u?
Pracownik Business Lounge chętnie wskaże Ci drogę do Twojej bramki odlotowej. Możesz również skorzystać z aplikacji Kraków Airport, która ułatwi nawigację po lotnisku.
-
Jaka jest dostępna forma płatności?
Płatności można dokonać kartą płatniczą lub gotówką na miejscu w momencie rejestracji w recepcji. Akceptujemy płatności w polskiej walucie (PLN)
-
Czy mogę zapłacić za wstęp do Business Lounge milami lotniczymi?
Business Lounge w Kraków Airport to lounge kontraktowy, tzn. nie należy linii lotniczej czy sojuszu linii lotniczych. Nie ma możliwości opłaty wstępu milami lotniczymi.
-
Czy muszę posiadać specjalną kartę by skorzystać z Business Lounge?
Każdy pasażer posiadający odpowiednie uprawnienia lub każdy kto opłaci wstęp na miejscu może skorzystać z Business Lounge. Listę uprawniających kart do wejścia znajdziesz na stronie Business Lounge
-
Czy muszę płacić za dzieci?
Dzieci do 3 roku życia mogą korzystać z Business Lounge pod opieką osoby dorosłej bez dodatkowej opłaty.
-
Jak długo mogę przebywać w Business Lounge?
Wstęp do Business Lounge możliwy jest 3h przed odlotem.
-
Czy jest strefa odpoczynku zawierająca miejsca do spania?
Nie ma wydzielonych miejsc do spania.
-
Czy jest miejsce, gdzie mógłbym popracować?
Zapraszamy do pokoju do pracy, komfortowej strefy oddzielonej akustycznie od reszty salonu, zapewni komfort do pracy. Do dyspozycji pasażerów jest komputer z drukarką.
-
Czy są podawane komunikaty o boardingu?
Aby podnieść komfort pasażerów w Kraków Airport wprowadziliśmy tzw. cichy lounge. Oznacza to, że komunikaty głosowe informujące o rozpoczęciu boardingu lub ostatnim wezwaniu na pokład są wyciszone. W razie potrzeby personel w recepcji również udziela bieżącej informacji o statusie rejsów.
-
Czy oferta gastronomiczna jest dodatkowo płatna?
Oferta gastronomiczna nie jest dodatkowo płatna.
-
Czy Business Lounge jest podawany ciepły posiłek?
W chwili obecnej nie serwujemy ciepłych posiłków
-
Czy oferta gastronomiczna obejmuje produkty wegetariańskie/wegańskie/bezglutenowe?
Oferta produktów wegetariańskich/bezglutenowych dostępna jest na życzenie.
-
Czy jest kącik dla dzieci?
Najmłodszych pasażerów zapraszamy do kącika dla dzieci, w którym znajdą zabawki, pluszaki i kolorowanki. Na terminalu znajduję się również telewizor w którym można pooglądać bajki. Mamy również krzesełko do karmienia dla niemowląt.
-
Czy jest dostęp do prasy?
Tak, oferujemy elektroniczny dostęp do prasy krajowej i zagranicznej . Kod QR to platformy dostępny jest w Business Lounge. W trosce o dbałość o środowisko nie oferujemy prasy drukowanej.
-
Czy mogę wziąć prysznic w Business Lounge?
Tak, w Business Lounge jest możliwość odświeżenia się przed lotem. Ręcznik jednorazowy, żel i szampon do kąpieli są dostępne na miejscu. Usługa nie jest dodatkowo płatna. Jeżeli chcesz skorzystać z prysznica skontaktuj się z pracownikiem recepcji Business Lounge.
-
Czy jeśli wyjdę zrobić zakupy w strefie wolnocłowej czy mogę ponownie wrócić do Business Lounge i nie ponoszę dodatkowej opłaty?
Oczywiście, pamiętaj tylko by zabrać ze sobą swoje rzeczy, przy powrocie okaż proszę ponownie kartę pokładową pracownikowi recepcji informując jednocześnie o wcześniejszej rejestracji.
-
Czy mogę zostawić swoje rzeczy, jeśli potrzebuję wyjść zrobić zakupy w strefie wolnocłowej?
Proszę zabrać swoje rzeczy ze sobą. Z uwagi na obowiązujące przepisy bezpieczeństwa prosimy o nie pozostawianie swoich rzeczy bez nadzoru na terenie lotniska.
-
Czy mogę dokonać w Business Lounge zmian dotyczących mojej podróży/rezerwacji?
Pracownicy recepcji nie mają możliwości dokonywania zmian w rezerwacjach lotniczych. Udzielą jednak informacji dot. numeru telefonu, z którym należy się skontaktować lub przekażą inne praktyczne wskazówki.
-
Czy osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z Business Lounge?
Tak, Business Lounge dostosowany jest dla osób niepełnosprawnych. Jeżeli potrzebujesz pomocy pamiętaj o bezpłatnej możliwości skorzystania z asysty w Kraków Airport.
-
Gdzie znajduje się Business Lounge?
Business Lounge zlokalizowany jest naprzeciwko gate nr 2.
-
Czy w przypadku opóźnienia ostatniego rejsu przedłużane są godziny otwarcia salonu Business Lounge?
Tak, w przypadku opóźnienia rejsów Business Lounge może pozostać otwarty godzinę dłużej.
-
Czy personel mówi po angielsku?
Tak, możesz mieć pewność, że pracownicy recepcji udzielą wszelkiej pomocy zarówno w języku polskim jak i angielskim.
-
Czy jest miejsce, gdzie mogę przewinąć niemowlę?
Tak, w łazience damskiej dostępny jest przewijak dla niemowląt. Powiadom obsługę o potrzebie skorzystania z przewijaka.
-
Czy mogę coś wydrukować w Business Lounge?
Tak, w Pokoju do pracy znajduje się ogólnodostępny komputer i drukarka.
-
Czy jest możliwość skorzystania z Business Lounge po przylocie?
Warunkiem skorzystania z Business Lounge jest posiadanie karty pokładowej na wylot z Kraków Airport w danym dniu. W związku z czym z Business Lounge mogą skorzystać tylko pasażerowie odlatujący lub w transferze.
-
Jaka jest dostępna forma płatności?
Płatności można dokonać kartą płatniczą lub gotówką na miejscu w momencie rejestracji w recepcji. Akceptujemy płatności w polskiej walucie (PLN)
-
Jakie udogodnienia dla dzieci oferuje Business Lounge?
W Business Lounge dysponujemy przewijakiem wraz z nawilżanymi chusteczkami oraz jednorazowym podkładem. Jest również dostępne krzesełko do karmienia dla niemowląt.
-
Co to jest karta Kraków Airport Loyalty?
Karta Kraków Airport Loyalty to karta lojalnościowa Kraków Airport, która umożliwia uzyskanie rabatów m.in. na parking wielopoziomowy i terenowy. Karta jest dostępna dla wszystkich wylatujących pasażerów, bez względu na rodzaj połączenia. Kartę można dostać w biurze podróży oraz informacji lotniskowej, po wcześniejszym zarejestrowaniu pasażera do programu. Można również zarejestrować się samodzielnie do programu KAL. Wystarczy wejść na stronę www.krakowairport/loyalty zarejestrować się, a karta zostanie wysłana drogą pocztową lub będzie gotowa do odebrania w punkcie informacji lotniskowej w dniu wylotu.
-
Czy niepełnoletnie dziecko może lecieć do Włoch z wujkiem (opiekunem), który ma inne nazwisko? Czy będzie wymagana zgoda / upoważnienie rodziców?
Dziecko może podróżować z pełnoletnim opiekunem po Unii Europejskiej bez przeszkód i nie są wymagane zaświadczenia, czy upoważnienia rodziców zezwalające na lot dziecka z opiekunem o innym nazwisku. Oczywiście rodzice mogą napisać takie oświadczenie odręcznie w języku polskim i np. w języku angielskim, jednak nie są one wymagane przez służby lotniskowe. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną pod nr tel.: +48 (12) 639 3237.
-
Czy są oferty pracy na lotnisku? Gdzie mogę wysłać swoje CV i list motywacyjny?
Aktualne oferty pracy, szkoleń, staży oraz praktyk w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków - Balice im. Jana Pawła II znajdują się na stronie www.krakowairport.pl w zakładce Lotnisko / Firma / Kariera. W Kraków Airport swoje usługi świadczą też firmy handlingowe, zajmujące się obsługą pasażerów oraz naziemną obsługą statków powietrznych, m.in.: Welcome Airport Services Sp z o.o. oraz LS Airport Services S.A. Oferty pracy wymienionych firm handlingowych można znaleźć na stronach internetowych: http://www.welcome-as.pl/pl oraz http://www.lsas.pl
-
Czy w bagażu podręcznym można przewieźć części samochodowe?
Części samochodowe radzimy umieścić w bagażu rejestrowanym, ponieważ ze względów bezpieczeństwa, mogą nie zostać dopuszczone do wniesienia na pokład samolotu w bagażu podręcznym. W razie wątpliwości, prosimy o kontakt z informacją lotniskową (24h) pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub +48 801 055 000 lub skontaktować się ze Służbą Ochrony Lotniska +48 12 639 3475.
-
Czy w bagażu podręcznym można przewieźć kanapki, napoje i ciasto?
Suchy prowiant w postaci kanapek lub ciasta może być przewożony w bagażu podręcznym. Wszelkie napoje podlegają przy kontroli bezpieczeństwa limitowi objętości opakowania do 100 ml każdy, a przewożone w bagażu podręcznym rzeczy płynne muszą mieścić się w jednym, plastikowym, przezroczystym i zamykanym woreczku o pojemności nieprzekraczającej 1 litra.
-
Jaki jest najtańszy środek transportu, aby dotrzeć do centrum?
Najtańszym środkiem transportu jest autobus miejski. Więcej informacji na temat dojazdu z- do Kraków Airport autobusem komunikacji miejskiej można znaleźć: https://www.krakowairport.pl/pl/pasazer/transport/dojazd/z-do-krakow-airport/autobus-miejski
-
Jestem poza granicami Polski, a mój paszport traci ważność kilka dni przed powrotem do kraju, czy mogę na takim paszporcie wrócić do Polski?
Tak, obywatele Polski, których paszport stracił ważność przed datą powrotu do kraju, mogą wrócić do ojczyzny. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną, nr tel.: +48 (12) 639 3237.
-
Lecę do Wielkiej Brytanii, ile mogę zabrać papierosów ze sobą?
Lecących do Wielkiej Brytanii pasażerów obowiązuje limit celny w ilości 200 sztuk papierosów na osobę. Więcej informacji można zasięgnąć na stronie internetowej brytyjskich służb celnych: http://www.hmrc.gov.uk/.
-
Lecę na dwutygodniowe wakacje, ile będzie mnie kosztowało pozostawienie samochodu na parkingu wielopoziomowym?
Informacji o cenach, parkingach i rezerwacjach miejsc parkingowych udziela Biuro Obsługi Parkingu znajdujące się wewnątrz parkingu wielopoziomowego, czynne całą dobę (nr tel.: +48 (12) 639 3456). Dla pasażerów chcących skorzystać z parkingu wielopoziomowego, Kraków Airport przygotował program Kraków Airport Loyalty, który umożliwia uzyskanie rabatów m.in. na parking wielopoziomowy oraz zakupy w sklepach wolnocłowych. Więcej informacji o programie na stronie www.krakowairport/loyalty
-
Moje dziecko ma ważny paszport od kilku lat, jednak od czasu wyrobienia zdjęcia do paszportu, wygląd dziecka się zmienił. Czy taki paszport jest dalej ważny?
Paszport wydawany jest przez organy państwowe na określony czas. Jeśli paszport dziecka jest jeszcze ważny, to może z nim podróżować bez przeszkód, mimo, że zdjęcie paszportowe zostało wykonane kilka lat temu. W razie wątpliwości prosimy o kontakt ze Strażą Graniczną, nr tel.: +48 (12) 639 3237.
-
Nie zdążyłem/(łam) wydrukować karty pokładowej, czy mogę to zrobić na lotnisku?
Jeśli lot ma odbyć się linią lotniczą, która wymaga od pasażerów samodzielnej odprawy online, to pasażerowie, którzy nie wydrukowali lub zapomnieli wziąć ze sobą karty pokładowej, będą musieli uiścić opłatę w kasie danej linii lotniczej za ponowną odprawę. Pozostałe linie lotnicze odprawią oraz wydrukują kartę pokładową pasażerowi bezpłatnie. Dodatkowo kartę pokładową można posiadać na urządzeniu mobilnym w aplikacji linii lotniczej. Szczegółowe informacje uzyskają Państwo kontaktując się z informacją lotniskową pod nr tel.: +48 12 295 5800 lub 801 055 000.
-
O której najpóźniej przed odlotem mogę się zjawić w odpowiednim gate?
Gate (wyjście do samolotu) zamykany jest wg regulaminu oraz rozkładu danej linii lotniczej. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem linii lotniczej, z którym Państwo podróżujecie. Sugerujemy stawić się w odpowiedniej hali odlotów najpóźniej 45min przed rozkładowym odlotem samolotu.
-
Zostawiłem/(łam) aparat fotograficzny przy kontroli bezpieczeństwa, czy mogę jakoś sprawdzić czy został znaleziony?
Tak, zalecamy kontakt z Biurem Rzeczy Znalezionych.
-
Czy palarnia w strefie zastrzeżonej (w gate’ach) jest otwarta?
Tak, palarnia jest otwarta i znajduje się na przeciwko Gate nr.1
-
Co należy zrobić jeśli lot został odwołany?
Należy bezpośrednio skontaktować się z linią lotniczą, którą miał się odbyć lot.
-
Czy odbywają się zajęcia z psem terapeutycznym/relaksacyjne?
Tak, Zena można spotkać w gate najczęściej w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 10:00-12:00.
-
Odbieram dzisiaj żonę, która przylatuje wieczornym rejsem z Dublina, a mamy psa, którego nie chciałbym zostawiać w domu. Czy mogę z nim przyjechać na lotnisko?
W terminalu pasażerskim mogą przebywać jedynie psy służbowe, psy asystujące osobom niepełnosprawnym, a także zwierzęta przeznaczone do nadania do przewozu lotniczego.
-
Gdzie znajdują się czytniki Kraków Airport Loyality?
Czytniki zlokalizowane są w hali odlotów przy gate nr 4, 8, 11, oraz vis-a-vis kontroli paszportowej (strefa Schengen), a także przy gate nr 16 (strefa Non-Schengen)
-
Dlaczego nie została naliczona zniżka na Parking P1, skoro samochód był zostawiony na 17 dni i dopełniłem wszystkich formalności?
Promocja dotyczy postoju od 6. do 15 doby parkowania. W przypadku krótszego lub dłuższego postoju niż wskazany przedział, promocja nie obowiązuje, a opłata naliczana jest zgodnie z obowiązującym cennikiem. W przypadku karty KAL Prestige promocja liczy się od 1 godziny parkowania.
-
Jak mogę uzyskać zniżkę na Parking?
W pierwszej kolejności należy dokonać aktywacji rabatów poprzez zarejestrowanie wylotu na Koncie Uczestnika lub w punkcie informacji lotniskowej Kraków Airport (rabaty na poziomie Kraków Airport Loyalty Prestige są nielimitowane i ważne bezterminowo). Następnie w celu skorzystania z promocji postojów długoterminowych na parkingu wielopoziomowym należy: a. posiadać elektroniczny identyfikator Programu (karta Kraków Airport Loyalty), b. przy wjeździe na parking pobrać bilet parkingowy oraz zaparkować pojazd na najbliższym wolnym miejscu (z P1 z wyłączeniem miejsc na poziomie 2,5 przeznaczonych dla rezerwacji online oraz na poziomie 4,5, 5,0 i 5,5 dedykowanych dla wypożyczalni samochodów), c. przed wylotem udać się do Biura Obsługi Klienta (BOK) parkingu wielopoziomowego w celu aktywacji promocji, poprzez okazanie numeru karty Kraków Airport Loyalty oraz wjazdowego biletu parkingowego, d. zachować bilet parkingowy do powrotu.
-
Jakie warunki muszę spełnić, aby uzyskać dostęp do Fast Track?
Fast Track - dedykowane pasażerom odlatującym, priorytetowe przejście do Punktu Kontroli Bezpieczeństwa przeznaczone dla: pasażerów klasy First i Business, posiadaczy kart: Star Alliance HON Circle & Gold / One World Emerald & Sapphire / Sky Team Elite Plus, uczestników Kraków Airport Loyalty Prestige pasażerowie linii Finnair, posiadający kart Finnair Plus Platinum Lumo, Platinum, Gold, Silver pasażerowie linii Ryanair, którzy wykupili lot w taryfie Flexi Plus. pasażerowie linii EasyJet, którzy posiadają kartę easyJet plus dodaną do karty pokładowej pasażerowie linii Luxair, którzy posiadają usługę "Fast Lane Access" pasażerowie linii FlyDubai, posiadający karty Skywards Gold/ Platinum
-
Kiedy naliczą mi się punkty za wylot, jeżeli karta została wczoraj zeskanowana?
Naliczenie punktów może potrwać do 14 dni od daty prawidłowego zeskanowania Karty oraz karty pokładowej w czytniku.
Nie możesz znaleźć
odpowiedzi
na swoje pytania?
Skontaktuj się z nami
